אחת ממערכות היחסים המורכבות בחיינו היא מערכת היחסים בינינו ההורים לבין הגננת שאחראית על הילדים שלנו בגן.
מדוע זה כל כך מורכב?
ובכן, בכל בוקר אנחנו שמים את הילדים שלנו במסגרת ומתפללים בליבנו שהיום שלהם יהיה טוב, שהם יבכו כמה שפחות ויחוו כמה שפחות תסכולים במערכת הלא פשוטה הזו, גם כאשר הילדים בגן פרטי, זה עדיין קשה ומורכב.
מצד אחד היינו רוצים שהגננת תאהב את הילד שלנו, תתן לו את תשומת הלב המגיעה לו ותרעיף עליו אהבה. מצד שני, לאורך השנה יש הרבה מצבים שלא נעים לנו איתם בתור הורים ואנחנו כן מרגישים את המחוייבות להעיר בין אם זה מצב אסתטי או רפואי, למשל שהילד שלנו חזר עם הפרשה שהייתה שם הרבה זמן ובין אם משום שאנחו מרגישים בהתנהגות שלו שמשהו לא תקין.
אז איך עושים את זה נכון?
אם יש לכם משהו שמפריע לכם בהתנהלות בגן, במערכת היחסים בצוות בתוך הגן או משהו ספציפי עם הילד שלכם וזה לא משנה מה זה, חשוב להאיר את תשומת הלב של הגננת ולשים דגש על צורת ההתנסחות שלכם מצד אחד ועל הטיימינג מצב שני. כדאי לעשות את השיחה לאחר שעות הגן, לא מול הצוות ולא מול ההורים האחרים, אלא בשקט בצד או בשיחת טלפון בשעות הערב.
בנוסף, אפשר להתחיל תמיד במשהו חיובי כמו למשל ”דניאל אוהב מאוד את הגן ואנחנו סופר מרוצים, את גננת מדהימה“… אבל יש משהו שמציק לי והוא…. זו צורה אחת למשל שאפשר להציג את הדברים. בכל מקרה, אם מדובר במשהו באמת חמור, אולי אפשר לפנות למנהלת הגן אבל זה מאוד תלוי במקרה כמובן.